2015. szeptember 10., csütörtök

Menekültek (2015-09-02)

Tegnap Dudus megkért, hogy menjek ki a Keletihez, nézzem meg mi is van ott. 3 óra körül értem ki. Az első, hogy rengeteg ember mindenhol! Túl sok! A Baross teret nem erre építették. Röviden beszámolnék az élményeimről, benyomásaimról. Igyekszem objektív lenni, de tudni kell, hogy én nem utálom a menekülteket!!!
Sátrak az aluljáróban, családok egymás szájában és futkorászó gyerekek. Mindenhol szemét! Az emberek a földön laknak nem lehet takarítani. A szemetesek hamar megtelnek, a KFKI hordja a szemetet, de csak kis autóval, szerintem nem győzi. A gyerekek önfeledten játszanak, nem kiabál velük senki. Türelmesek a felnőttek. Úgy láttam a nők vigyáznak a "házra" a férfiak élnek inkább közösségi életet. A civilek akkor épp vizet hoztak. Semmi hivatalos szervezetet nem láttam. Lépten-nyomon TV és rádió stábok. Néhol együtt élnek a menekültekkel. A legnagyobb kincset az árnyékot mindenki mindenkivel megosztja. A környező utcák is tele vannak. Csak napon nincsenek emberek. A rendőrök normálisak!!!! Segíteni próbálnak, kézzel lábbal magyaráznak. Ami engem nagyon zavart a sorfal a főbejárat előtt. Én lezártam volna és mögé állítottam volna öket. Nem állítottam volna oda demonstrative rendőröket. A rohamrendőrök diszkréten távolról figyelnek. Ez nagyon tetszett! Volt egy incidens. 30-50 fiatal srác valamit elkezdett kiabálni, de fél perc és abba is maradt. Később láttam, hogy a rendőrök kísérnek ilyen korú fiúkat, nem volt gond a fiúk mentek, a rendőrök szinte udvariasan terelgették őket. A rendőri erők megfelelő létszámban voltak jelen.
Elmentem a Verseny utcai leendő tranzit zónához. Kis csoportosulás, a Jobbikosok cirkuszoltak, de semmi arcoskodás. Ennyi elfogadható! Amikor visszamentem már nem tudtam arra menni ahol jöttem. Nagyon udvariasan azt a választ kaptam, hogy azóta le kellet zárni ezt a területet. A pályaudvar üzemelt, azzal a kivétellel, hogy csak az oldalsó bejáratokon lehetett közlekedni.
Konklúzió! Itt nem lett volna szabad embereket elszállásolni! Ocsmány, mocskos politikai döntést hoztak! Ássa el magát aki az engedélyező papírt aláírta!
Voltam a Nyugatinál is! "Kevés" menekült, diszkrét elhelyezés. Alig volt rendőr. Ég és föld a két tranzit zóna között.
Meglátszik, hogy a politika felhasználja menekülteket! Egy tisztességes kormány már rég emberi körülményeket teremtett volna. Az államelnök, a Honvédség főparancsnoka a honvédség igénybevételével max. 2 hét alatt emberi körülményeket teremthetett volna! Elmulasztotta, nem élt a jogával! Ugyan olyan bűnös, mint a többi!
Hát, ennyi! Íme képekben. Az utolsó 5 kép a Nyugatinál készült.




















































Nyugati pályaudvar








1 megjegyzés:

  1. Sajnálom, hogy mégis ott van a politikai meggyőződésed! Nagyon jók a képek! Én csak a buszból fényképeztem, mégis éreztem a feszültséget!

    VálaszTörlés